Hem

söndag 11 april 2010

Filmen på en ofokuserad Hampus...


Här är filmen ifrån Nässjö. Den visar klart hur ofokuserad han är, nosa i backen är mycket roligare, dessutom kan man ju springa ut och hälsa på publiken..? Tips på hur jag ska få bort detta? Bitvis är han jätte taggad, men oftast bara 1-2 hinder sen tappar han fokus igen.

Min plan är följande; han ska aldrig få tillfälle vakta något, vilket han börjat med på senaste och det har blivit ett problem!
För att bygga upp energi i honom ska jag prova en sak som jag lärde mig i lydnaden. Jag lärde mig att för att få en hund att komma så snabbt som möjligt på inkallning, så har man i början en person som håller tillbaka hunden. Alltså hunden vill till mig, men får inte förrens man byggt en stark vilja att komma så snabbt som möjligt!
Jag hade tänkt köra samma princip fast på en rakbana med hinder! Min plan är att ett tag framöver inte köra någon agility förrens jag har en mycket taggad Hampus. Han ska göra allt han kan för att få köra agility! Första träning blir på tisdag, då ska vi se hur min plan går!

Fast det här är nog vad Hampus gör bäst, här i sin nya GIGANTISKA bia säng!

Godnatt på er!

1 kommentar:

  1. Sicken urtjusg säng han har.Våran biabädd är det "någon" (???) som ätit lite på.. hmmm!

    SvaraRadera